“Cari jalan bagaimana
hendak meningkatkan produktiviti dan ia akan membolehkan anda mendapat upah
yang lebih baik”
Adalah
menjadi kebiasaan bahawa orang yang mengetahui bagaimana hendak meningkatkan
produktiviti dalam sesuatu kerjaya ialah orang yang mempraktikkan kerjaya itu
atau orang yang menjawat jawatan itu sendiri.
Tetapi
kenapakah kita seringkali enggan memberikan cadangan untuk meningkatkan
produktiviti dalam kerjaya kita? Ini mungkin disebabkan kita mempunyai matlamat
lain di luar kerjaya kita, iaitu untuk menjawat jawatan lain yang lebih baik
Walau
bagaimanapun, jika anda menemui jalan untuk melakukan sesuatu dengan lebih
baik, atau lebih murah, anda sebenarnya meningkatkan nilai diri anda di mata
majikan.
Anda akan
diminta untuk menyertai sesi perancangan dan mesyuarat kualiti kerana anda
telah mempamerkan bahawa anda mengetahui bagaimana hendak melakukan sesuatu
kerja dengan lebih efisyen. Anda pastinya akan dinaikkan pangkat, kerana anda
akan menjadi salah seorang pekerja yang amat bernilai kepada syarikat atau
sesuatu organisasi.
No comments:
Post a Comment